Er kaffe sundt?


Er du også forvirret over alle de blandede meninger omkring kaffe og sundhed? Den ene dag er kaffe godt for dig, og så får du pludselig af vide at det er dårlig for dit helbred. Nu har vi samlet en oversigt over de forskellige virkninger kaffe har på din krop, og forhåbentlig kan du finde svar på nogle af de spørgsmål du har omkring kaffe og sundhed.

Læs også om kaffe og LCHF lige her –>

Kaffe er en stor del af de flestes hverdag. Måske sidder du endda med en kop kaffe i hånden lige nu? Du er ikke den eneste, faktisk så drikker den gennemsnitlige dansker omkring 2-3 kopper kaffe om dagen, og det er ikke spor farligt. Det er eftersigende faktisk sundt at drikke kaffe, da det skulle beskytte dig mod enkelte sygdomme. Så drik bare din daglige morgen, middag og aftenkaffe med god samvittighed.

Man har forsket i kaffe og sundhed og fundet forbindelse mellem et moderat indtag af kaffe, og forebyggelse mod type 2 diabetes, kræft, Parkinsons mm. Udover de helbredsmæssige fordele, så er kaffe også sundt på det psykiske plan, da det giver en følelse af forfriskning og overskud. Du får mere energi efter en kop kaffe, og dagen bliver mere flydende.

3-4 KOPPER OM DAGEN

Hvis du er en rigtigt kaffeelsker, så kan du sikkert drikke mange kopper i løbet af en hel dag. Men selv om kaffe ikke er usundt for dig, så bør du holde dig til under 6 kopper om dagen, da et overforbrug af kaffe kan føre til helbredsmæssige sygdomme. Lige så lækkert og harmløst kaffe kan være, lige så farligt kan det også være i for store mængder. Hvis du er gravid bør du slet ikke drikke kaffe, men op til 3 kopper er ikke farligt. Hold dig til kaffe i moderate mængder.

KAFFE GIVER DIG ENERGI

Koffein giver dig mere energi, og går faktisk ind og påvirker både din evne til at fokusere, og din krops præstation. Koffein gør altså at du kan få endnu mere ud af din træning, så en kop inden eller efter træning, kan gøre underværker. Derudover sætter koffein gang i hjernen og giver dig overskud og overblik. Koffeinen øger dit adrenalinniveau som gør at der er bedre blodstrømning igennem din krop, og du kan derved præstere meget bedre, træne længere tid, og løbe endnu længere distancer på en kop kaffe.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *