Interview med Kim Phan

Interview med Kim Phan

LIDT OM DIG SELV

Mit navn er Kim Phan.

Jeg er 24 år gammel, og er oprindeligt fra Fyn, men er nuværende bosat i København.

Til hverdag er jeg Regional Manager i en virksomhed, som hedder Phonetrade.

HVAD BETYDER TRÆNING FOR DIG?

Træning betyder en hel del for mig, det er også derfor, at jeg dedikerer en stor del af min tid på det.

Det er dog ikke kun udelukkende på grund af de åbenlyse sundhedsmæssige fordele at jeg træner.

Jeg træner bl.a. også fordi det er en måde hvorpå man tilegner sig en form for disciplin. Fordi træning handler i høj grad om at nå et bestemt mål og få resultater, og for at nå de mål, så kan man ikke gå ind i det halvhjertet eller med 40%.
Det kræver i bund og grund hårdt arbejde, og det kræver at man er disciplineret.
Det kræver at man står op hver dag og ikke misser sine træninger, ikke misser sine måltider, og at man holder sig til planen.

Selvfølgelig skal der være plads til at man kan slappe af, misse træninger og leve livet.

Men hvis man kan holde sig til en plan i det her, så kan man også gøre det i andre ting i livet.

Så det er den største årsag til at jeg træner.

HVORNÅR STARTEDE DU MED AT TRÆNE, OG HVAD FIK DIG TIL AT STARTE?

Jeg startede med at træne da jeg var ca. 15-16 år gammel. Det var i starten af gymnasiet. Den største årsag dengang var hovedsageligt at få en lækker krop, for at imponere pigerne, som det var for mange unge teenagere. Efterfølgende har træningen fået en helt anden betydning.

HVORDAN SER EN TRÆNINGSUGE UD FOR DIG?

Jeg træner på mange forskellige måder for at udfordre mig selv.
Og det varierer også indenfor hvilken årstid man er på året.

Men min basis træningsuge ser således ud.

Jeg træner bodybuilding, og træner en stor muskelgruppe om dagen sammen med supplerende øvelser til mindre muskelgrupper.

Mandag :(Bryst/Triceps)

Tirsdag: (Ryg/Biceps)

Onsdag: (Ben/Mave)

Torsdag: (Skulder/nakke/lænd)

Fredag: (Ryg/biceps)

Lørdag: (Lettere brysttræning/weakpoints)

Søndag: Hvile

BONUS INFO

Bænkpres 1RM: 170 kg

Dødløft 1RM: 175 kg

Squat 1 RM: 160 kg

HVORDAN HOLDER DU DIG MOTIVERET?

Jeg har efterhånden trænet i mange år, og som jeg nævnte før, så er den mest motiverende faktor at jeg får en god disciplin igennem træning, en disciplin som jeg også kan bruge i andre dele af mit liv.

Men det at sætte nye mål  og udfordre sig selv er også en motiverende faktor for mig.

HVORDAN SPISER DU? LEVER DU EFTER ET BESTEMT KOSTPRINCIP?

Jeg mener ikke at jeg spiser efter et specifikt kostprincip, fordi jeg spiser den mængde og den mad jeg føler min krop har brug for.

Det er klart, at har man et bestemt udseende man går efter, så tilpasser man sin kost efter at nå det mål.

Men jeg spiser typisk 4-6 måltider om dagen, hvor måltiderne er ca. 40% Protein, 40% kulhydrater og 20% fedt. Men igen, så varierer min kost efter, hvad jeg prøver at opnå.

Selvfølgelig spiser jeg altid så sundt som muligt, så min krop kan restituere ordentligt.

HAR DU ET MÅL FOR DIN TRÆNING?

Mit overordnede mål er at slå min største modstander, hvilket er mig selv.

Jeg vil hele tiden være bedre end sidste gang, og bestræber mig altid på at udfordre mig selv hver gang.

HVORDAN ER DU KOMMET DERTIL HVOR DU ER I DAG?

 Jeg er kommet hertil hvor jeg er i dag, først og fremmest på grund af hårdt arbejde.

Men jeg er også nået hertil pga. engagement og den viden jeg har omkring træning og kost.

Det er vigtigt at tilegne sig konkret viden om det man foretager sig, så man ikke udfører øvelser forkert, kører med for meget eller for lidt vægt, hvilket i sidste ende fører til at man får skader.

Det er også vigtigt at vide hvordan man skal spise for at nå sit mål, for som man siger, så er vejen til en sixpack 80% kost og 20 %træning.
Skærmbillede 2016-06-20 kl. 14.02.5313487887_10154932125203502_1965785151_n

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *